top of page

חודש הגאווה - כשתרבות אנושית מיטיבה הופכת למותג.

אני יותר מגאה לכתוב את הפוסט הזה.

המאמץ להעלאת המודעות המגדרית והחופש לבחור זהות מינית הוא שינוי כל כך גדול שהתיקון שקורה בעידן הנוכחי (גם אם לא עוד בכל העולם) ירפא זכרון גנטי של דורות.



כחוקרת טרנדים, כדי להבין מה יקרה בעתיד, חשוב בעיני ללכת אחורה בזמן ולחקור את העבר ההיסטורי של המין האנושי, כדי להבין גלים, זרמים ושינויים תרבותיים רדיקלים שחלו והשפיעו הלכה למעשה על המוצרים, השירותים ותחומי העניין של הכלכלה העולמית.


מותגים משנים תרבות

אגיד את זה בר׳ גלי - שלמותג יש תרבות הסיכוי שלו להישאר לאורך זמן גבוה יותר.

לרוב אנו נתייחס למותגים כישות שהיא מוצר או שירות אשר עם מערך שיווק ובידול מצוין, יכול לייצר באזז סביבו. בדרך כלל הערכים המודדים הם בידול במחיר, במיקום, בחדשנות או במודל העסקי שהופכים את היישות הזו למותג מסחרי מצליח. אך התרבות שנולדת כתוצאה מהמותגים האלו היא תרבות סינטטית אשר אינה תמיד מיטיבה עם האדם.


תרבות שמשנה מותגים

אך מה קורה שזה ההפך?


אחת לכמה עשורים זה קורה וקמה קבוצה הפועלת לשינוי מתוך משמעות, קבוצה קטנה בעלת עוצמה גדולה יוצאת להילחם ולעמוד על זכותה להתקיים כשיוויונית. אותה קבוצה, מפתחת וממציאה את הדרך מחדש כדי לקדם את המטרה הזו.

כך מתחילה להיבנות לה תרבות אנושית מיטיבה.


תחשבו על תנועת הסופרג'סטיות.

״בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20 קמה באנגליה תנועה של נשים אשר חוללה שינוי משמעותי ביחס לנשים ובמעמדן המשפטי. התנועה נאבקה בצורה מאד רצינית על הזכות לבחור. המאבק עצמו נשא פרי כאשר במהלך המאה ה-20 מדינות רבות חוקקו זכות בחירה לנשים״ .(מקור: ויקיפדיה)

כמה הזוי זה שהזכות הבסיסית לבחור, לא היתה קיימת בשביל נשים עד לפני 100 שנה ולנו היא היום מובנת מאליה?(בל נטעה, יש עוד עבודה.. מקומות שאין בהן גם היום זכות בחירה לנשים).


מה גורם לאדם אחד לחשוב שאדם אחר, בעל אותם איברים ורגשות אינו בעל אותה הזכות?

שאלה שתישאל רבות.


אני צופה שבעשור הקרוב פיתוח ומחקר הזהות המגדרית והאישית יפרוץ גבולות חדשים שעוד לא ראינו. מגדר, גיוון וקבלת האחר יהיו תכונות מוטמעות בילדינו ולא רק אי שם במחלקות משאבי אנוש וערוצי המדיה השונים.

ועל זה אני גאה.

ואם במותגים עסקינן, הנה כמה דוגמאות:

קבלו את FOLX

תוכנית בריאות לטרנסג׳נדרס וקווירס.

סל תרופות ומוצרי טיפוח ובריאות מותאמים אישית במשלוח עד הבית. ממוקד, מדויק, עונה על צורך ופותר כאבים שרק מי שהוא חלק מהקהילה יכול באמת להבין.


תגידו לא ל״נורמל״

באותו נושא, ענקית המותגים יוניליוור לקחה שני צעדים אמיצים!

בקמפיין שיצא במרץ השנה, המותג הודיע על הוצאת המילה Normal מכל מוצרי היופי והטיפוח האישי כדי לעמוד מאחורי ערכי המותג המדברים על הכללה ושוויון מגדרי (החברה היתה מבין הראשונים להבין שמיטיב זה העתיד)

בנוסף, החברה התחייבה להפסיק לעשות רי-טאצ׳ ועיבוד לתמונות השיווק שלה.

אני מחזיקה חזק חזק שהבטחת המותג הזו לא תתברר כגרין ווש בהמשך.


מותג אישי שעשה שינוי היסטורי השנה

על ספיר ברמן שמעת?

לפני כחודש וקצת, שגיא ברמן, שופט כדורגל בכיר יצא במסיבת עיתונאים בצעד אמיץ ומעורר השראה וסיפר שהחליט להפוך לאשה, שמה החדש ספיר ברמן. ספיר עשתה שינוי היסטורי בליגת העל בכדורגל. היא שופטת הכדורגל הטרנסג׳נדרית הראשונה בליגת העל. כמובן שנטפליקס כבר פנו אליה לעשות סרט על חייה.

לכתבה באתר VICE


לסיכום:

חלק מחברי וחברותי הגאים/ות שנולדו בשלהי שנות ה 70 ו ה 80 היו צריכים לצאת מהארון ולעבור אתגרים רבים בין אם מהמשפחה או מהחברה. תודות להם ולעוד הרבה אמיצים ואמיצות בדרך, כולם.ן, בלי הבדל דת גזע או מין יכולים היום לבחור, לנסות, לשאול ולקבל את המיניות שלהם.ן מבלי להרגיש כאילו "משהו לא בסדר".


תודה על החודש הזה שמזכיר לכולנו להיות גאות/ים ולהכיר במי שאנחנו, מבפנים.


באהבה וגאווה!

הדס




bottom of page