top of page

על צבעים, יום השוויון והלוגו העתיק בעולם

עודכן: 17 באפר׳ 2020

יש רגעים בחיים שבהם את/ה יודע שהתאהבת. זה יכול להיות באדם, בספר, בכלי נגינה או בתחביב. לי זה קרה בגיל 16 עם צבע, כאשר המורה לאומנות הציגה לפנינו את מארק רותקו – אמן מזרם האקספרסיוניזם האמריקאי המופשט שחקר שדות צבע, באופן הבא:

הייתי המומה! איך זה יכול להיות שככה מישהו יהיה מושפע מצבע? אז מסתבר שצבעים מעבירים מנעד שלם של רגשות והשבוע כתבתי על זה במאמר אורח באתר של מרכז היזמות של מטי חיפה. 

היום הוא יום השוויון 

הרבה לפני שנוסדו החגים, אנשים חגגו את ארועי הטבע על פי תנועת הכוכבים, השמש, הירח, הפריחה והקמילה. יום השוויון הוא אחד מתוך ארבע ימים המסמלים את המעברים בין עונה לעונה. היום שחל ב 21 במרץ, מייצג את בואו של האביב ברמת המקרו וסימן לפריחה של הרעיונות החדשים שלנו ברמת המיקרו. ימים אלו הם ימי החג העתיקים ביותר בעולם והם נחגגים עד היום.

ואם במותגים עסקינן, אז תראו כמה עתיק הוא הרצון לתיוג והצורך ליצור זהות סביב הקהל שמעריך את התיוג הזה.

אז מהו לדעתכם הלוגו (שיש עליו סימן מסחרי) הישן בעולם? 


הלוגו שייך למותג אלכוהולי ידוע :-) והוא נוצר לפני כ 650 שנה !! 

הלוגו הזה הוא של מותג הבירה סטלה ארטואה.


מרשים הא?

את הרשימה המלאה של המותגים העתיקים בעולם ניתן לקרוא בכתבה של העיתון טיים


נקודה מיטיבה: אז מה הקשר בין צבעים, הלוגו העתיק בעולם ויום השוויון?כדי להפוך למותג מיטיב, בראש והראשונה, עלינו להתחבר לתפיסה עסקית שמאמינה שניתן ליצור הדדיות מטיבה השואפת לשיווין עסקי בין בעלי העסק ללקוחותיהם לסביבת העבודה.אני מאמינה שמותג שהחזיק מעמד לאורך עשרות או אפילו מאות בשנים פעל במודע או שלא במודע על פי חוקיות זו.   והנה שתי תזכורות:אני מזמינה אותך לשיחה של 30 דקות ללא תשלום - בכל שאלה או נושא שתרצו זה יכול להיות בתחום פיתוח המותג שלכם או שתרצו שנעבור על אתר האינטרנט הקיים שאכתוב מאמר בנושא מסויים או סתם כי בא לך לשמוע את הקול (הנמוך מים המלח) שלי ולהכיר. 



תודה לכם בברכה ואהבה הדס דרכלי

bottom of page