top of page

8 ספרים משני תפיסה לתקופת ה"ניו נורמל" NEW NORMAL

עודכן: 1 בדצמ׳ 2020

למה יש סבל בעולם?

לאן פנינו מועדות?

מה הטעם בחיים?

מה זה כל הקורונה הזה?

האם טבע האדם הוא רע או טוב מטבעו?

האם יכול להיות טוב יותר?

מי אני?

מי הוא האחר?

במה לעבוד?

יש אלוהים?

אין אלוהים?


האם גם אצלך התקופה הזו מעודדת מחשבות, תהיות ושאלות מסוג זה?

אני מקוה שכך.

אינה מגיעה מנוחות, היא זו המניעה אותנו להיות השינוי אותו אנחנו רוצים להיות.... היא מגיעה מאתגרים, בעיות, שאלות ותהיות שאין להן תשובה... עדיין.

אוח כל כך רומנטי.


אמנם הרשת מוצפת בדיעות והצעות שונות לרוח התקופה אך אני אישית אוהבת לקבל השראה מסופרים/ות.

כרגע יושבים אצלי על המדף כ 5 - 6 ספרים. כל אחד שופך אור על השאלות האלו מנקודת המבט שלו.


המוח המשותף - ליאור צורף


"כיצד היו נראים חייכם אם בכל שלב מעבר או נקודת מפנה היה עומד לצדכם המומחה הטוב בעולם, ומדריך אתכם צעד אחר צעד בבחירות שיעצבו את חייכם?"


דר. ליאור צורף הוא סופר ומרצה בעל שם עולמי לחכמת המונים. ליאור עלה לכותרות בהרצאת ה TED שלו שבה בחר להעביר את רעיון חכמת ההמונים על ידי שחזור ניסוי מפורסם בן 100 שנה שבו קהל שלם צריך לנחש את משקל השור.


מה אהבתי:

המסר העיקרי של הספר מסתכם בציטוט אחד

"we are smarter than me"

לא פשוט לאגו, אבל נכון :-)


"המוח המשותף" עזר לי להבין בצורה יותר עמוקה את הכח של שיתוף חשיבה וכמה אנו בתכלס יכולים לבנות ולהטיב עם העולם הזה דרך חכמת ההמונים.


את הספר ניתן לרכוש בעברית/אנגלית

וניתן גם לקרוא שני פרקים ראשונים


עולם ללא עוני - מוחמד יונוס


אם אתם רוצים לקרוא על עתיד הקפטיליזם, התחילו בספרו של יונוס, עולם ללא עוני.

יונוס, אפשר להגיד, יסד את המושג עסק חברתי. יונוס, מרצה לכלכלה, החליט להקים בנק שנותן הלוואות לא.נשים העניים ביותר ואיפה אם לא במקום הולדתו - בנגלדש. "בנק גראמין" נתן הלוואות קטנות והוציא אנשים ממעגלי העוני (מאות מליוני עסקים עד היום)

הספר הוא ספר המגולל את סיפורו של יונוס על חשיבה מחוץ לקופסא ורצון להטיב.

ב 2006 קיבל מוחמד יונוס פרס נובל לשלום על פעילותו זו.


ציטוט שאהבתי:

"אני מאמין בשוק חופשי כמקור להשראה ולחופש לכול, לא כמקדם נהנתנות מנַוונת לקבוצות עילית קטנות ומיוחסות. מדינות השפע בעולם, בצפון אמריקה, באירופה ובחלקים באסיה הפיקו תועלת עצומה מהיוזמות היצירתיות, מהיעילות ומהפעלתנות שיצר השוק החופשי. אני עצמי מקדיש את חיי להביא יתרונות אלה לזנוחים שבתושבי הכדור שלנו — העניים המרודים שבמרודים, המודרים כליל מהשיח הכלכלי והעסקי. מניסיוני למדתי ששילוב העוצמה והיעילות המאפיין את השוק החופשי עשוי לקדם פתרונות לעוני הגלובלי ולהידרדרות הסביבה, ואולם יעדים אלה לא יהיו בהישג יד כל עוד השוק מנותב באורח בלעדי וחסר מעצורים לשירות צורכיהם הפיננסיים של בעלי המניות ובעלי ההון"


את הספר ניתן לקנות בכל חנויות הספרים

הספר יצא בהוצאת "אחוזת בית"



מוסיקת המקרה - פול אוסטר


סיפורת מעניינת וכתיבה גאונית שגורמת לי לחשוב, אם לא היתה התגלגלות כזו של הקורונה, מה היה קורה?

תקציר: "ג'ים נאש, כבאי בוסטוני, גבר באמצע חייו, שאשתו נוטשת אותו ובתו גדלה בבית אחותו, יורש במפתיע סכום כסף גדול מאביו, שקשריו עמו נותקו בילדותו וכך נפתחת לפניו האפשרות לחיות מתוך חירות כמעט אידיאלית.

מצב זה הוא מנצל כמעט עד תום ושנה שלמה הוא נודד במכוניתו בדרכיה של אמריקה. אלא שבחירתו זו מתגלה כהתמכרות למקרה ומוליכה אותו לשיעבוד אחר, חמור ואכזרי מכל מה שידע עד כה. ודווקא במצב הזה, מבעד לשרירותיות הסתומה של המציאות, מתחיל להסתמן

תואם מוזר בין האני ובין העולם - האפשרות שלמקרה יש מוסיקה משלו.


פסקה שאהבתי:

"הוא אמנם אמר משהו על בוסטון, אבל רק מפני שהיה צריך לומר להם משהו ובוסטון היתה המילה הראשונה שעלתה בדעתו, ועתה כשזמן כה רב עומד לרשותו, מדוע יטרח לחזור? זאת היתה תמונת עתיד מסחררת - לדמיין את כל החופש הזה להבין כמה אין חשיבות לבחירה שיבחר..כל עוד אינו שב על עקבותיו, כמוהו כבילתי נראה."

את הספר ניתן לרכוש בכל חנות ספרים.



דיפאק צופרה - כוחם של צירופי המקרים


אחת לכמה שנים מגיע אלי ספר של דיפאק במפתיע. לא יודעת להסביר את זה אבל כמות צירופי המקרים שהיו לי כשקראתי את הספר היתה הזויה. כיף לי לקרוא את דיפאק כי אני נכנסת למימד אחד.

תקציר: כאשר אנו מוצאים את עצמנו בתחושה של חוסר משמעות ופגיעות, "כוחם של צירופי מקרים" מחזיר את המודעות לכוחות האדירים שבתוכנו, ומספק לנו את הכלים שבעזרתם נוכל ליצור חיים נפלאים ורבי קסם שהם זכותנו מלידה.


פסקה שאהבתי:

"מעבר לעצמי הפיזי שלנו, מעבר למחשבותינו ולרגשותינו, שוכן לו מרחב שהוא פוטנציאל טהור. מהמקום הזה, הכל אפשרי. אפילו ניסים, בעיקר ניסים. החלק הזה בתוכינו ארוג הוא בכל אשר קיים ובכל הדברים שעוד יבואו בעתיד. בחרתי להקדיש את חיי לחקר והוראת השדה האוניברסלי...כדי שנוכל כולנו לכוונן ולשפר את חיינו החומריים, רגשיים, גופניים ורוחניים."


כאן אפשר לרכוש - מודן ספרים



הסינגולריות מתקרבת - ריי קורצוויל

ספר שנכתב ב 2005, ריי הוא יזם, ממציא ונחשב לאחד מהוגי הדעות והעתידניים של עולמנו. איך אומרים, מראה שחורה זה בקטנה :-) בספר עב כרס (רק 600 עמודים) הוא מדבר על היום שבו המכונה והאדם יתאחדו לאחד וכבר לא יהיה הבדל בין גוף ל אין - גוף חוץ מהנשמות שלנו.

תקציר:

בספרו הסינגולריות מתקרבת הוא (ריי קורצוויל) בוחן את השלב הבא בתהליך האבולוציוני: איחוד האדם עם המכונה. בשלב זה יתמזגו הידע והמיומנויות שבמוחותינו עם הקיבולת, המהירות ויכולת שיתוף המידע הגדולים לאין שיעור של מעשי ידינו. המיזוג הזה הוא עיקרה של הסינגולריות – פרק הזמן שבו תיעשה בינתנו יותר ויותר לא-ביולוגית, ואדירה פי מיליארדים מכפי שהיא כיום. בעולם החדש לא תהיה עוד הבחנה ברורה בין אדם ומכונה, בין מציאות ממשית ומציאות וירטואלית.

2 ציטוטים שאהבתי

"כל אדם תופס את גבולות חזונו כגבולות העולם" - ארתור שופנהאואר

"אימפריות העתיד הן אימפריות הנפש" - וינסטון צ'רציל.


היקום ההולוגרפי - מייקל טלבוט


ספר נועז מ 1991 - שובר פרדיגמות!

תקציר: ספרו של טלבוט נמנה על הספרים רחבי היריעה; הוא מציע השערה נועזת ומלאת השראה להבנת העולם, המוח, התודעה והתופעות הנלוות אליהם: החומר והרוח הם הולוגרמת ענק. תפיסה זו נשענת על פיסיקאי הקוונטים החשוב, דיוויד בוהם, וחוקר המוח הנודע, קרל פריברם, שחלק מעבודתם מהווה תשתית לספר זה, הכתוב באומץ, בתבונה ובבהירות. הספר עשוי לסייע בידינו לגשר בין העולמות המבודדים של ענפי התרבות המוכרת על הדסיציפלינות המסוגרות שלה, להתחיל להתגבר על עשרות התמיהות, הפערים ואיי הבורות שלה, פרי חשיבה קווית ומכאנית.

מה אהבתי?

גם ריי קורציל מזכיר את התאוריה של היקום ההולגרפי בספר.

מדובר בתיאוריה מהפכנית, שרק פיתוח טכנולוגי יוכל לאשרר אותה, אם זאת בעיני אם כל אדם היה קורא את הספר הזה, יש סיכוי שהאנשים היו הרבה, אבל הרבה יותר נחמדים אחד לשניה.


כאן אפשר לרכוש


קוקה קולה הסיפור האמיתי - תומס אוליבר


לטוב ולרע, קוקה קולה היא המותג הכי ממותג בעולם ולכן אני עוקבת אחריו.

תומס אוליבר הוא עיתונאי שסוקר בספר זה את המותג וצעדיה הכלכליים של חברה שגדלה ומתנפחת ונהפכת לשבעה ומושחתת.

אבל אז הגיע מתחרה.

הסיפור נלמד עד היום בהרבה מוסדות אקדמים כיום ובצדק, קוקה קולה היא אם המותגים, זו עובדה.

הסיפור מציג את התפתחות החברה מנקודת מבט עיתונאית ומעניינת.


מה אהבתי:

את הבחירה האסטרטגית שחברה בסדר גודל כזה עשתה לניהול משבר אמון בינה לבין לקוחותיה ומה אפשר ללמוד מזה.

ניתן לרכוש את הספר כאן



BRAND THE CHANGE - אן מילטנברג


לדעתי כל מי שמתעסק במיתוג חייב באופן יומיומי לחקור את טבע האדם. אני רואה את תהליך המיתוג דרך האלגוריה הבאה:

דמיינו בקבוק עם נוזל בתוכו: המוצר או השרות הוא הכלי (במקרה זה, הבקבוק) בעוד - היזמים, היוצרים, בעלי העסקים - אתם.ן הנוזל שבתוך הכלי.

מיתוג אינו משנה את הנוזל, אלא מדייק את הכלי שבו הנוזל יכול לזרום בקלות ובטבעיות ולהגיע לכל מקום.


אן מילטנברג היא ממתגת על של מותגים כמו פטגוניה, אינטרנט של הפילים (משחק VR לילדים) ועוד רבים.

אני מאוהבת במתודיקת המיתוג שלה מפני שהיא מיועדת לא.נשים עם חשיבה אחרת, שמאמינים בשינוי פרדיגמות חברתיות וסביבתיות. בגלל זה התחברתי כל כך לתפיסה הזו, ממש התרגשתי כשנתקלתי בספר לראשונה.

בשנים האחרונות אני לומדת אצלה ואף מנחה ומדריכה את השיטה בסדנאות ובאופן פרטני.


מה אהבתי?

אן הצליחה לבנות מודל נגיש ופשוט יחסית שלוקח לכאלו עומקים של הבנה עסקית ומיתוגית כאחד. בעזרת הקנבס (אחד מהכלים ) כל בעל עסק/מיזם קטן ובינוני יכול למתג את עצמו (ולחסוך המון כסף)


הקורונה שכנעה אותי להעביר את הידע לדיגיטל וביוני האחרון הסתיים הקורס הראשון למיתוג מיטיב. אני שמחה לבשר שבינואר 202 יוצא הקורס השני לדרך. בקורס ילמדו הטכניקות של BRAND THE CHANGE בעברית.

(רוצים להצטרף לקורס השני? דברו איתי



מה הספרים האהובים עליכם.ן לתקופה זו?

אשמח לשמוע ולקרוא!

ספרו לי ואשתף אותם פה.


באהבה

הדס


bottom of page