top of page

מותג מיטיב בחודש - TOMS SHOES או איך יוצא תוכנית ריאליטי שינה את חוקי הכלכלה ובנה מותג מיטיב

עודכן: 17 באפר׳ 2020


את מותג הנעליים האלו אי אפשר שלא לזהות גם אם עוד לא קנית אז בטוח חבר או

חברה שלך קנו. הן סופר טרנדיות, כיפיות להליכה, עשויות מבד וחומרים טבעיים ודבר נוסף חשוב שרוב האנשים אפילו לא יודעים על הנעלים האלו - שעל כל זוג נעליים

שנקנה נשלח זוג נוסף חינם לילד במדינה נחשלת.



ב 26 באוגוסט 1976 נולד בטקסס ילד בשם בלייק מייקוסקי. אביו של בלייק היה אורטופד ואימו סופרת בתחום התזונה בריאה. בלייק גודל כילד מן המניין. אף אחד לא שיער שהילד הזה ישנה את העולם (מיד נגיע לזה)..

כבר מגיל צעיר בלייק שלנו גדל לו בטקסס עם רצון עז לחפש פתרונות ולזכות בהכרה.

כשהיה בקולג' הוא פתח מכבסה - איזה רעיון גדול? ונתן שרות ל 3 אוניברסיטאות ומאות סטודנטים. אבל זה לא הספיק לבלייק, הוא רצה יותר. תוך זמן קצר ועם רווח של מיליון דולר, הוא מכר את החברה לשותף שלו והחליט לעבור לעולם המדיה והפעם רצה בעצמו להיות הפרונט - הוא ניסה להתקבל ל"השרדות" ובסוף התקבל לתוכנית ריאליטי "המרוץ למליון" האמריקאי, מאוחר יותר הוא פתח ערוץ טלוויזיה של תוכניות ריאליטי בעצמו.

Living la vida loca כמו שאומרים, הבחור חי חיי תענוגות


אבל ליקום היו תוכניות אחרות בשביל בלייק וב 2006 בעת חופשה בארגנטינה פוגש בלייק מתנדבת בעמותה שמחלקת נעליים לילדים מתחת לקו העוני (תמיד איכשהו זה קשור בבחורה לא?) והופ! בחור הריאליטי שלנו נפגש במציאות הכי ריאלית.


הביקור הזה הפך את עולמו והוא חוזר מהחופשה ממוקד מטרה להקים את החברה הבאה שלו שתיקרא - Shoes for Better Tomorrow או TOMS למי שמכיר (נעליים למחר טוב יותר). החזון של בלייק היה לייצר נעליים לאלו שאין להם.


מאיפה הכסף?

בלייק הוא בן הראשונים שפיתחו מודל עסקי מיטיב ומניב כאחד. היום מותג TOMS הוא תאגיד B. למודל העסקי המפורסם שלו קוראים BUY ONE GIVE ONE שאומר שעל כל רכישה של זוג נעלים מהאתר, אוטומטית אותו הזוג נשלח למי שאין.

עד 2013 החברה סיפקה מעל 10 מליון זוגות נעלים והיום היא כבר הגיעה ל יותר מ 95 מליון זוגות נעליים!! החברה ממשיכה את המודל הזה לבגדים, משקפי ראיה, מים נקיים ועוד.


אם תיכנסו לאתר תוכלו להוריד את הדו"ח המציג את ההשפעה המיטיבה של TOM בזירה הגלובלית - מוזמנים לקרוא ולהוריד אליכם למחשב את הדו"ח פה

לפני כ 13 שנה שינה בלייק את חוקי המשחק ובגלל זה הוא נבחר להיות מראשוני המותגים המיטיבים. המודל העסקי שלו שוכפל עשרות פעמים והיום הוא נחשב למודל עסקי מוצלח שחברות משתמשות בו היום (למשל חברת וורבי פארקר, חברה לייצור מסגרות למשקפי ראיה)

קרדיט: אתר האינטרנט של TOMS


מה אפשר ללמוד מ TOMS:

  • שאיש אחד עם חזון גדול הוכיח שאפשר גם להיטיב ולהתפרנס, ובכך מהווה דוגמא לגבי יכולות ההשפעה של איש אחד על מליונים.

  • כל עסק שהוא מוצר יכול לחבר אליו מודל עסקי שהוא גם מיטיב. אם עלות הייצור שלכם נרכשת בכמות גדולה חפשו עמותה לספק לה מוצר דומה על כל רכישה בכסף של המוצר שלכם, כך גם אתם תרוויחו, גם לקוחותיכם ירוויחו וגם תשפיעו על סביבה חברתית.

  • בלייק אמנם פיתח מודל עסקי מיטיב, אך היום יש עוד כמה וכמה מודלים כאלו. אוראל שקד, יועצת עסקית -חברתית ובעלת קבוצת פייסבוק בתחום היזמות החברתית פרסמה פוסט בבלוג שלה על 10 מודלים חברתיים לבניית מקורות הכנסה. כנסו וחפשו, אולי תמצאו מודל עסקי - חברתי שיתאים לכם. תודה לאוראל שקד המקסימה על האישור לפרסם את הפוסט שלה בבלוג.


מוזמנים לשתף ולהעביר את המסר הלאה

אנחנו המותגים שמשנים את העולם.

הדס




bottom of page