top of page

שוקולד טוני׳ס או TONY CHOCOLONELY- חשיבה מחוץ לשוקולד

עודכן: 15 באוג׳ 2023


אחד המותגים אם לא ה - מותג המיטיב הכי ממותג שנתקלתי בו ובצדק, זה טונישוקולונלי. האג'נדה שלהם גוברת על השוקולד המאד טעים שלהם ושכרוח המותג (בעלי העסק) שועטת קדימה - כל העסק שועט קדימה.

לטוני שוקולונלי יש כבר 15 שנה מטרה אחת והיא לשחרר את עולם הקקאו (שמסתבר שמנוהל ע"י מספר חד ספרתי של חברות שנסטלה בינהן) מהעסקת ילדים בתנאי עבדות ולדאוג שכל שוקולד בעולם יהיה SLAVE FREE - ללא עבדות.


את הסיפור המלא של איך הכל התחיל תוכלו לצפות פה:

(ערוץ היוטיוב של טוני שוקולונלי)

למי שאין כח לצפות, הנה הסיפור בקצרה:

לבחור הולנדי אחד עם שם מאד מקורי (טון ואן דן קוקן Teun van de Keuken) נמאס לקנות שוקולד שהוא יודע שמי שאחראי לשוקולד הטעים אלו אנשים וילדים שהועסקו ללא תנאים בסיסיים, או בשפה פשוטה - תנאי עבדות. הוא החל לחקור וגילה שיש כמות מזערית של חברות ששולטות בכל תעשיית הקקאו בעולם, רק תנסו להעלות בדמיונכם.ן את הכמויות. אותם חברות הסתבר, העסיקו חוות שלמות של קקאו בתנאי עבדות.

יום אחד צפיתי בוובינר מקצועי שבו טון סיפר על הרעיון מאחורי המיתוג של החברה. נפעמתי שוב מכח העיצוב אשר יכול להעביר אמוציה ואגנדה חברתית כל כך חזקה לתוך ביטוי גרפי.

הנה הסבר קצר:

לאחר שבונים את האסטרטגיה של המותג ניגשים לשלב הטמעת המסרים בעיצוב


מאיפה הגיע השם:

טוני זה שם המייסד טון ואן דן קוקן שבכלל היה עיתונאי שגילה את הניצול של חברות השוקולד והחליט לעשות מעשה אקטיביסטי. לפי ויקיפדיה, הוא אכל 17 חבילות שוקולד ואז תבע את עצמו בבית דין בתואנה שהוא הפר חוק זכויות אדם כי מי שהכין את השוקולד אין זכויות אדם. המשפט נגמר ואף לא אחת מחברות השוקולד הסכימה לעשות שוקולד אחד שהוא SLAVE FREE. טון הבין שהוא לבד במערכה נגד תאגידי הענק ופשוט החליט לייצר שוקולד SLAVE FREE בעצמו. מכאן הגיע השם שוקולונלי שזה הלחם של שוקולד + לבד (Chocolate + lonely)

גופן:

את הגופנים עצמם המעצב פיתח לבד בעבודת יד, בעזרת מספרים ובריסטול (ולא תוכנת עיצוב מתוכחמת) כדי להעביר את המסר של עבודת כפיים ואת אי - השוויון.

צבעוניות:

למותג יש מספר סוגי שוקולדים שלכל אחד צבע מיוחד משלו. הצבע הראשון שיצא היה הכחול אדום.

הצבע השולט בתאגידי קקאו כמו נסטלה טובלרון, לינדט ועוד הוא אדום או כתום. אצל טוני רצו להעביר את המצב ההופכי שקיים בעולם, הם רצו לצעוק את זה החוצה, לבלוט ולעורר מודעות ולכן בחרו בצ בע הכחול כצבע הלוגו, ללא חשש מאי הנוחות (צבע כחול למותג שוקולד זה בדרך כלל ביג נו נו )

צורניות

בניגוד לחיתוך המאד אסתטי ושווה שמוצאים ברוב חפיסות השוקולד בעולם, טוני׳ס רצו להעביר את חוסר הצדק. לא לכל אחד יש חתיכה שווה, חלק מקבלים נתח גדול יותר מהשאר. בעיני צעד כזה הוא מאד ריסקי. כי הוא מחייב אחריות מותגית מטורפת. שימו לב למעלה מצד שמאל שיש עיגול עם סמל של שלשלאות שבורות. לשים חותמת כזו על השוקולד זה אומץ תעוזה וחזון רציני (והם באמת הוסיפו את הסמל הזה רק בשנים האחרונות) היום, הם בהחלט עומדים מאחורי ההבטחה.

שוקולד טוני׳ס ואני - סיפור אהבה הוגן

לסיכום,

טון ואן דן קוקן ( Teun van de Keuken) לקח מוצר שעד לאותו הרגע נחשב למוצר שנוצר רק למטרות רווח ותעשייה והפך אותו למותג עוצמתי עם בשורה לשינוי מיטיבי עולמי. כל מותג יכול גם להיטיב, זה רק עניין של חיבור בין הפנים לחוץ. חיבור בין התחום אותו רוצים להיטיב עם ערכי העסק והמודל העסקי.

השוקולד של טוני הוא לא בין הזולים, אבל הוא בהחלט שווה את ההשקעה בעיקר כי התענוג בסופו של דבר נשאר גם אחרי שאוכלים את השוקולד.

ואם כבר גם להתפרנס וגם להיטיב - כיום הוא המותג הכי נמכר בהולנד ובין הנמכרים באירופה וגם כבר כאם.

קפצו לסופר הקרוב למקום מגוריכם ותמצאו אותו גם.


הפיצו מותגים מיטיבים

באהבה

הדס


bottom of page