top of page

7 מותגים בתחום הרווחה הנפשית (כי זה מה שאנו הכי זקוקים לו כרגע)

עודכן: לפני יומיים

ב 2015, בשיא הקרירה שלה, איבדה שריל סנדברג, אז מספר 2 בפייסבוק, את בעלה בפתאומיות בנופש משפחתי. בנסיון להתמודד עם היאוש היא כתבה פוסט השואל כיצד ניתן להתמודד עם אובדן. הפוסט זכה ל 400 אלף שיתופים ועשרות אלפי תגובות הניע אותה לכתוב את option B ספר אישי על הקושי העומד בלהתמודד לבד עם אובדן ומה אפשר לעשות. 

ב 2017 option B הפכה לפלטפורמה המספקת משאבים, עצות ותמיכה לאחרים המתמודדים עם אתגרים משנים חיים.

At some point, we all face loss and hardship
Sheryl Sandberg

המצב שכולנו שוהים בו, דורש מאמצים נפשיים, מנטלים ופיזיים רבים.

בעודי כותבת מילים אלו אנו מותקפים ותוקפים, נפצעים ונרפאים, חרדים דואגים, חווים אובדן, ייאוש ועצב.

שאלתי את עצמי, איך אני יכולה לתרום ולעזור בערוצים ובתחומי המומחיות שלי והגעתי למסקנה שהדבר הטוב ביותר הוא לכתוב עליו הוא על בריאות הנפש, כי זה מה שלטעמי יכול מאד לעזור בתקופה שכזו ובטח ובטח שביום שאחרי (שגם אם כרגע נראה שלא יקרה לעולם, הוא יגיע).

אנו חיים בתקופה שנראית כמשבר ארוך וגדול, ולעיתים הייאוש מתגבר על ההגיון. יש לי חדשות בשבילכם,ן זה לא רק בישראל, מאז התפרצות הקורונה, מדובר על גל שקורה ברחבי העולם.

החדשות הטובות הן שזו הזדמנות למיזמים ויזמויות בתחום בריאות הנפש לעלות.

יש פריצה ענקית בתחום - מטכנולוגיות חדשניות, לשיטות ריפוי עתיקות שמקבלות הוכחות ומגיעות למיינסטרים ועד תארים חדשים באקדמיה והרחבת השירותים והתמיכה הציבורית.


Part of scene 52 of the Bayeux Tapestry. This depicts mounted Normans attacking the Anglo-Saxon infantry. תמונת רקע ויקיפדה

אז לקראת פסח ובתקווה שזה יעודד אתכם ואתכן, הנה 7 מותגים שמטמיעים אסטרטגיות מיטיביות או שנוצרו למען בריאות הנפש כחלק מזהות ופעילות המותג.


פחד יכול להשאיר אותך אסיר. תקווה יכולה לשחרר אותך. (מורגן פרימן, ״רד״ מהסרט חומות של תקווה״)

קטגוריה: אופנה

לא, זו לא עמותה אלא מותג אופנה שבא לעורר שיח על בריאות נפשית. באפריל 2017, שג'ייק המייסד מאחורי הפרוייקט עוד היה סטודנט תיכון, חבר לכיתה הפסיד במאבק במחלת נפש. שמו של החבר היה ניק ספייד (שם הלוגו נקרא על שמו). מספר שנים אחר כך, יחד עם עוד שני שותפים, הקים ג׳ייק את מותג האופנה שכל המסרים שלו מעוררים שמחה ואופטימיות למי שלובש ולמי שעובר יום רע במיוחד.

גדילה היא תהליך״, ״הסיפור שלך עוד לא נגמר״ ועוד מילים שנותנות תקווה. כמה פשוט לעודד ולתת תקווה.
צילום מסך: אתר האינטרנט

״גדילה היא תהליך״, ״הסיפור שלך עוד לא נגמר״ ועוד מילים שנותנות תקווה. כמה פשוט לעודד ולתת תקווה.


2. ריקברי אנפלגד - Recoveryunplugged

מיזם לטיפול בהתמכרויות דרך מתודיקות חדשניות ומוכחות של טיפול באמצעות מוזיקה.

ריצ׳י סופה נגן להקת אירוסמית׳, כמעט איבד את חייו כתוצאה משימוש בסמים. לאחר שהתנקה במכון גמילה והחל ליצור מחדש הוא הבין שעשייה מוזיקלית היא התרופה ולא רק דרך שחרור הורמונים מרגיעים אלא גם ככלי לפתיחת שיחה בנושאים עמוקים וכואבים יותר ויצירת תקווה חדשה.

למיזם עשרות מרכזי טיפול וריפוי ברחבי ארה״ב. מה שעשה את הקפיצה הגדולה היא העובדה שהרבה חברות ביטוח מכסות את עלויות הטיפול.

לא רק בהתמכרויות - אם יש מיכם.ן מי שמכיר מישהו בקופות החולים, מרכזי ריפוי וסוכנויות ביטוח, הנה כיוון מצוין לטיפול עם בני נוער וכלל מפונים.



3. אמפטי - Empathy (ישראלי)

מיזם ישראלי!


רן גורה איבד את אחיו שהיה צעיר והבין את המחיר והקושי להתמודד לבד גם אל מול הבירוקרטיה, וב 2020 יחד עם יונתן ברגמן הקימו את אמפטי EMAPATHY, שירות ליווי ותמיכה לא.נשים שחווו אובדן המשלב תמיכה נפשית ואפליקציה יעודית, דרך שיתוף פעולה עם פרטיים, יועצים ולאחרונה גם אירגונים וחברות שם השירות יכול להינתן כחלק מהשירותים שהחברה מספקת לעובדיה.

לאחרונה החברה גייסה 47 מליון דולר בסבב שני.

באותה קטגוריה יש גם את חברת grouphug הותיקה הישראלית שמספקת שירותי תמיכה ורווחה נפשית לאירגונים.


4.הרטמת - hearthmath

מוסד ותיק שמוקדש למחקר תהודת הלב והשפעתו על בריאות הנפש.

לאחרונה האירגון יצא עם מוצרי המשלבים טכנולוגית תדרים ליצירת באלאנס פנימי על יד שידור תדרים באורך גל מרגיע.

צילום מסך - אתר האינטרנט של hearthmath

אין לי שום אינטרס ו/או לא מרוויחה שום אחוזים מפרסום מוצר זה, פשוט הוא עכשיו בהנחה (גם לאנדרואיד) למי שרוצה.


27 מליון אנשים כבר הורידו את האפליקציה הזו, אפליקציה להורדת חרדה, מתח וחיזוק השינה. 18 אלף מורים מאסכולות שונות מעבירים 24/7 תכנים, קורסים ומדיטציות מעוררי תקווה, העצמה וכלים לרווחה נפשית ויש אפילו איזור לילדים והורים. אינסייטימר היא לא הראשונה אבל היא בהחלט פורצת דרך בחווית המשתמש, בתוכן הנרחב, ובפיתוח שהיא לקחה לכיוון אירגונים.


מותג שווצרי המקדם מודעות לחזרה למקור כהתמודדות עם ״הההצפה שסובבת אותנו״ . קבלו את הטלפון החכם הראשון שיאפשר לכם ״מקלט דיגיטלי״ ו mindful experience כמו גם אפשרות לקבל שליטה מלאה על הדאטה שלכם ולבחור מי לוקח מכם מידע ואיזה.

צילום מסך - אתר האינטרנט

7. אנני פרוסט ניקולסון - לבחור בחיים

ולסיום, קצת השראה אומנותית

אמנית רב-תחומית אקטיביסטית מלונדון שחוקרת ושוברת טאבו סביב ״המורכבות הניואנסית של המצב האנושי״. אנני חוקרת מה זה אומר ״לבחור בחיים״ כאשר חלק מזה הוא גם עיסוק ביגון, שכול ואובדן והעיסוק שלה בחיים, שבא בעקבות האובדן ההרסני שלה של בני משפחה לפני שתים עשרה שנים, בגיל עשרים ושבע.

צילום מסך - אתר האינטרנט

אנני עיצבה ״מיני דיסקו״מבנה מודולרי, מין ביתן נייד שמלווה אותך בתקופת האובדן ועוזר לשמור על בריאות נפשית יומיומית כדי לנער את האובדן דרך ריקוד. היא אמנית שמשתמשת במדיות שונות כמו סרטים , מוזיקה, אופנה ומיצגים המעבירים מסר אופטימי בתקופות משבר. 


אלו היו 7 מותגים שעושים טוב על הלב ואולי אף מסמלים שחר חדש של חמלה - בידיכן.ם הבחירה.

רגע לפני החג, ממליצה לעצור רגע ולזכור שהחיים זה נס. יש דברים שאנו יכולים לשנות אצל האחר ויש כאלה שדורשים מאיתנו לוותר ולהתמסר או במילים אחרות - לגלות חמלה. כי אנחנו לא באמת יודעים מה עובר על האדם

שמולינו בכביש, באוטובוס או במשרד.


באהבה

הדס




bottom of page