top of page

לקראת 2022: קבלו את 11 המותגים המיטיבים שעשו פריצת דרך השנה ובגדול! (גם ישראלים ברשימה).

עודכן: 1 בינו׳ 2022



כל שנה אני מתרגשת לכתוב את המאמר הזה כי כל שנה אני נחשפת ליותר ויותר יזמויות ומותגים מיטיבים, זו השנה השלישית של המצעד.

בחדשות מספרים לנו רק כמה רע וקשה עכשיו אבל אם תסתכלו על הדאטה (טרנדים של גוגל למשל) שנת הקורונה העלתה את הערך בצריכה מקומיות, עזרה הדדית וצורך גובר בחיים עם יותר well being.

אני מאמינה שאת.ה אף פעם לא קטן מידי בשביל לפעול להטיב ולכן השנה מככבים במצעד בעיקר עסקים קטנים ובינוניים ו/או פלטפורמות המעודדים עסקים בתחילת הדרך. השנה בחרתי ביותר מותגים ישראלים, מתחומים שונים, גדולים וקטנים. חלקם מקומית וחלקם גלובלית.


המדדים שעל פיהם נבחרו המותגים הם כדלקמן:

- סביבה: מותגים הפותרים בעיות מיידיות כגון אוויר, מים ואוכל

- חברה: מותגים הפותרים בעיות חברתיות כגון אתיקה, שיוויון מגדרי וצדק חברתי

- מודעות: מותגים המהווים פלטפורמה/בית לקידום אג׳נדה חברתית וסביבתית כאחד.


הנה הם:

1. ווטרגן - WATERGEN - ישראלי

(צילום מסך מאתר האינטרנט של ווטרגן)

מה זה? טכנולוגיה לייצור מים מלחות האוויר.

למה הוא מטיב: מאמינים שתוך עשור 50% מאוכלוסיית העולם יחיו באזורים ללא גישה למי שתייה נקיים, טריים ובטוחים.ייצור מי שתייה מלחות באוויר (AWG) הוא אחד מפתרונות מיצוי המים החשובים והחדשניים ביותר הקיימים כיום, המשמש להתמודדות עם הבעיה ההולכת וגוברת של דלדול מי השתייה בעולם. גם מקיים, גם סביבתי וגם חברתי.


(צילום מסך מאתר האינטרנט של Rhoeco)

מה זה? מותג תה אורגני שהופך לעציץ שתילה

למה הוא מיטיב: במקור מיוון, רואקו (מיוונית זרימה + אקולוגיה) המותג הזה הוא סופר מיטיב. בנוסף לתה האורגני מגיעים גם זרעים. בסוף השימוש, הקופסא הופכת לעציץ וניתן לשתול שם את הזרעים ולגדל בבית . העציץ מחומר מתכלה.



(צילום מסך מאתר האינטרנט של Breezometer)


מה זה? - אפליקציה מבוססת בינה חכמה לחיזוי איכות האוויר וזיהוי מפגעים בריאותיים.

למה הוא מיטיב: זיהום אוויר כולל מגוון סכנות סביבתיות כגון שריפות, אבק שריפה והתראות על מקומות עם זיהום גבוה לאוכלוסיה רגישה. האפליקציה מאפשרת לעסקים לפתח פתרונות שעוזרים להפחית את החשיפה לסכנות אלו.


(צילום מסך - אתר lush)


מה זה? מותג קוסמטיקה אתי

למה הוא מיטיב:

במותג LUSH יש הכל ברמה גבוהה - שפת המותג כמו גם האימפקט שהיא מייצרת. החברה מוכרת מוצרי קוסמטיקה בעבודת יד, החומרים נקנים בצורה אתית ונארזים באריזות מתכלות. בתחילת דצמבר בשיא הקניות של הקריסמס, החברה הודיעה שהיא יורדת מהרשת החברתית כדי לקדם מודעות נגד הרשתות החברתיות בנושא המחיר החברתי הכבד שהיא יוצרת. זו הפעם השניה שהחברה עושה זאת ולכן איני יודעת אם מדובר בקמפיין שיווקי או מהלך מותג ערכי. זאת נדע בהמשך.


(צילום מסך אתר Ambartique)


מה זה? (מותג מיטיב) חנות קונספט לקידום Sustainable living וסחר הוגן

למה הוא מיטיב:

בעקבות ביקור בסין, בעת שעבדה במותג אופנה אירופאי מפורסם, נחשפה לינדה פרידיריך לתופעת עבדות ילדים שגילתה במפתיע בעת ביקורה באחד המפעלים. 20 שנה אח״כ, בעודה בעלים של מותג תכשיטים מצליח בנמל תל אביב, החליטה לינדה לעשות שינוי ולפתוח חנות קןנספט לקידום ומכירת מוצרים מקומיים, בעבודת יד ובסחר הוגן במבנה ישן ליד סדנאות האומנים, קיבוץ עין כרמל, מקום מגוריה. זכיתי להכיר וללות את לינדה בתהליך המיתוג.


(צילום מסך מאתר UBQ)


מה זה? חברה טכנולוגית המייצרת פלסטיק ממוחזר מפסולת ביתית

למה הוא מיטיב:

החברה לוקחת את כל הפסולת הביתית שלכם (שאריות אוכל, גזם גינה, קרטונים מלוכלכים, אריזות וחלקי פלסטיק)

ובמקום לשלוח אותם למטמנה, הופכת אותם לחומר חדש - UBQ™ החומר משמש ליצירת מוצרי פלסטיק כגון פחים, קולבים, כסאות (חלק מלקחותיהם היא חברת כתר פלסטיק)

מזה שנה שאני עוקבת אחרי המותג ואף כתבתי עליו בפברואר, מאז החברה הספיקה לקבל השקעה של 170 מיליון דולר מקרן שהוקמה בעקבות ועידת גלזגו (TPG rise) .



מה זה? אפליקצית VR להתגברות על תופעת הבדידות בבתי אבות ודיור מוגן

למה הוא מיטיב:

להיפרד ממקום מגוריך, לותר על הפרטיות ולעבור לדיור מוגן הינו צעד לא פשוט עבור מבוגרים. אתגר נוסף הוא הקושי ליצור מחדש קשרים חברתיים, לעיתים מעבר זה מגדיל את הבדידות החברתית במקום להקטין אותה. רנדאבר הוא סטארטאפ המשתמש בטכנולוגיית מציאות מדומה כדי ליצור קשרים בין הקשישים. בעזרת משקפי מציאות מדומה המשמשות ככלי למשחק משותף בו כולם ביחד יכולים לטייל בעולם ולשתף חוויות.


(צילום מסך מאתר Greenhost)


מה זה? חברת איחסון שרתי אינטרנט שמשתמשת בחשמל מ 100% אנרגיה מתחדשת (אנרגית רוח)

למה הוא מיטיב: כמעט לכל אחד מאוחסן אתר אינטרנט איפשהו וזה רק צובר תאוצה. מאחורי הקלעים, אתרים אלו מאוחסנים במחשבים הנקראים שרתים (servers). מחשבים פולטים חום ועליהם להיות 24/7 בסביבה ממוזגת. נסו לדמיין כמה חשמל צורך מרכז שרתים כזה עם אלפי שרתים? חברת גרין הוסט משתמשת ב 100% חשמל מאנרגית רוח כדי לייצר את החשמל הנדרש ומפחיתה משמעותית את פליטת הפחמן. מעבר לכך, דוח הקיימות של החברה משתף תחומים אחרים בהם החברה יוצרת אימפקט.


(צילום מסך אתר Room2)


מה זה? המלון הראשון בעולם שהוא כולו Netzero

למה הוא מיטיב: נפתח ביולי 2020 room2 הוא המלון הראשון שחורט על דגלו את דגל הקיימות על אמת. היום יש להם כבר 3 מלונות באנגליה והקבוצה מתחייבת ל ״Whole life carbon" או במילים אחרות שכל פליטת הפחמן ממחזור החיים של הבניין תהיה שווה אפס. זה הכל - מתהליך הבנייה, התפעול ועד סוף החיים וכל שלב שביניהם. מעבר לכך, המחירים נוחים (מ 80יורו ללילה) והם כוללים ארוחות בריאות ומזינות, מוצרים אשר נקנים מקומית (ולא דרך רשת ענקית) שימוש בחומרים ממוחזרים ותכנון גינה עם צמחים מיוחדים לפילטור האוויר. באתר שלהם הם כותבים שמדובר ב 89% פחות מצריכת אנרגיה של מלון רגיל.



"You are never too small to make an impact"

מה זה: מסעדה ומקום לארועים המשתמש באוכל מבוזבז.

למה הוא מיטיב: שליש מהאוכל בעולם הולך לזבל, מסעדת אין סטוק החליטה לעורר מודעות על ידי שימוש באוכל ומוצרים שעומדים להיזרק. הם משתמשים במצרכים מהסופרמרקט ובירות מחברת היינקן שנשאר להם רק מספר ימים מועט לפני שיפוג תוקפם ואת הקינוחים הם עושים עם שאריות שוקולד ממפעל השוקולד טוני׳ס או טוני שוקולונלי בשמו הרשמי.



ואחרון חביב וסופר מיטיב

עסק במודל הטריפל בוטום ליין האהוב על מותג מיטיב


מה זה? עסק חברתי אשר כל התוצרים שלהם עשויים מכלי נשק מפורקים!

למה הוא מיטיב: אין מה להגיד, זה המותג הכי מיטיב שפגשתי בו השנה.

על בעיית הנשק בארה״ב דובר וסוקר רבות. אירגון raw tools בחר בדרך סופר יצירתית לקדם את הנושא. הוא עושה שימוש חוזר בכלי נשק לבניית כלי גינון. בסדנאות הבניייה אשר בהם משתתפים א.נשים שמשפחתם נפגעה, נעשים תהליכים המעודדים תקשורת לא אלימה ושלום.


במדינה כמו שלנו, מיזם כזה הוא הכרחי

יאללה, מי מרים את הכפפה?

הנה כתבה מרגשת שעשו על המיזם:


אין לי ספק שב 2022 יהיו אף יותר מותגים מיטיבים, כי זה לא טרנד, זה כורח המציאות.

אז שתהיה לנו שנה של חדות וחזון להטיב עימנו, עם הלקוחות שלנו ועם הסביבה הקרובה לליבנו - ברמה החברתית והסביבתית והאקולוגית.


באהבה

הדס


נ.ב

אם בא לכם.ן לשתף מאמר זה, הכי אשמח, שכולם ידעו שאפשר גם להתפרנס וגם להטיב :-)

bottom of page