top of page

עשרת המותגים המיטיבים והמבטיחים לשנת 2023

הנה זה מגיע, שנה שלישית ברציפות,

טה דם דם!

עשרת המותגים המבטיחים לשנת 2023!

בשלושת החודשים האחרונים חקרתי עשרות מותגים מיטיבים בארץ ובעולם, מתוכם בחרתי עשרה מותגים פורצי דרך עם חדשנות אסטרטגית, חשיבות השרות/מוצר ופוטנציאל השפעה עסקי ומיטיב כאחד.


למה בחרתי בהם?

הם משתמשים בכח החדשנות וכלי הטכנולוגיה כדי להטיב עם החברה או הסביבה.

הם מהווים פתח להשראה שכולנו יכולים ללמוד ממנה לאיך אפשר להקים עסק מצליח ולהטיב עם העולם.

ונכון לכתיבת שורות אלו - הם לא פייק או גרין ווש (שזה סופר חשוב)


השנה בחרתי ממגוון תחומים מהטרנדים המובילים בעולם וכמו תמיד, את חלקם אני מכירה באופן אישי וחלקם לא.

הפעם בחרתי לא רק במוצרים, אלא גם במותגים שהם שירות (ולא מוצר) ומותגים שהם פרסונליים (הסבר בהמשך) וכמו תמיד, יש גם נציגות ישראלית מרגשת.

קבלו את עשרת המותגים המיטיבים המבטיחים לשנת 2023



טרנד: ביזבוז מזון, קיימות וסביבה

תחום: פודטק (טכנולוגיות מזון), חקלאות, כלכלה מעגלית

סוכריות מפירות וירקות שלא נקצרו.

אוקי זה ממש מגניב, האסטרטגיה עם הבטחת מותג גאונית - ״אנו הופכים בעיות לממתקים״ המיתוג שלהם פשוט מתוק והם משתמשים בכל הטוב הזה כדי להציג בעיה חמורה ביותר - בזבוז מזון. אם לא הייתי יודעת מי עומד מאחורי זה הייתי יכולה להיות בטוחה שזה מוצר גנרי של מותג ממתקים ותיק בשוק.

למה מיטיב

שליש מכמות הירקות והפירות בעולם נזרקת. harvast candy נותנים דוגמא ומובילים שינוי בתחום הכלכלה מעגלית גם בממתקים, תארו לעצמכם. לייצר ממתקים מפרות וירקות שלא נקצרו.


טרנד: עולם העבודה החדש / Gig Economy

תחום: אונליין מרקטפלייס

מדובר במרקטפליס לפרילנסרים כדוגמת fiverr רק ממוקדת על עסקים ופרילנסרים שמעוניינים לעבוד בעבודה עם משמעות, הפלטפורמה תוכננה במיוחד עבור ארגונים חברתיים, אחראיים וסביבתיים אבל כולם יכולים להעזר בה.

למה מיטיב:

האתר מציג פרילנסרים כמו בכל אתר מרקטפלייס אחר אבל מה שאהבתי לראות שבנוסף ל ״קורות החיים, מה עשיתי וכמה זה יעלה״, יש לשונית נוספת: ״מה השינוי אותו את.ה רוצה לעשות בעולם ומה מניע אותך?״ וזה זה לא פחות מגאוני, כאשר פועלים עם תמריץ כזה - כולם מרוויחים נקודה.

בין אם עמותה, אירגון מיטיב או עצמאי.ת - אם ״גיגים״ קצרים משולבי עבודה עם משמעות חשובה לכם, זה האתר בשבילכם.ן.


טרנד: WEB3, סביבה, חינוך דרך גיימיפיקציה

תחום: שימור מינים ומגוון ביולוגי

אינטרנט של הפילים היא חברת סטארטאפ בתחום החינוך הסביבתי ממוקמת בקניה, החברה משתמשת בחדשנות לצורך שימור המגוון הביולוגי של חיות הבר. מדובר בחברת משחקים מיוחדת במינה המשתמשת בחדשנות טכנולוגית וויזואליות מטורפת כדי לקדם מודעות בין אנשים ושימור חיות הבר. החברה היא תוצר של שיתוף פעולה בין אנשי טכנולוגיה, אנשי שימור, מחנכים, מעצבי משחקים ואסטרטגים הפועלים יחד למען חיבור חזק יותר בין אנשים וחיות בר.

למה מיטיב:

שימוש בטכנולוגיה וגיימיפיקציה כדי לעורר מודעות, השנה החברה נכנסה לתחום המטאורס (metaverse) הנה סירטון דוגמא למשחק כיצד ניתן להשתמש במציאות רבודה לטובת חיות הבר.




טרנד: בריאות דיגיטלית

תחום: wellness

סטייבל (משחק עם המילה ׳יציבות׳ באנגלית) הוא דפדפן מיוחד לחולי פרקינסון ולא.נשים עם ידיים רועדות. האפליקציה מאפשרת לחיצה בטוחה מאחר והדפדפן עצמו בתנועה. מדובר בשיתוף פעולה בין סוכנות מדיה לבין אירגון הפרקינסון הבינלאומי, זו קריאה לעמותות, השראה איך אפשר לייצר שיתוף פעולה עם גוף מסחרי למטרות מיטיבות.

למה מיטיב:

יש מעל 10 מיליון חולי פרקינסון שבשבילם לחיצה על כפתור בטלפון לא כזו מובנת מאליה, פיתרון קטן שיכול לעשות שינוי ענק.


בשנים האחרונות אנו עדים לקפיצת גדילה אדירה בתחום המיתוג האישי (מיתוג פרסונלי). הכונה היא לבעלי ובעלות עסקים שמתמקדים בפיתוח אסטרטגיית מותג אישית - או במילים אחרות, הם המותג ולאו דוקא המוצרים שהם מוכרים.

דוגמאות מפורסמות בישראל הן פנינה רוזנבלום, דני רופ, משפיעני רשת כמו indiegame והמפורסמת מכולם - ג.יפית ז״ל. התחיל בשנות ה 80, שימוש במיתוג אישי הוכח כדרך אמינה יותר להשפיע.

השנה, רציתי להכניס לרשימה אשה שבעיני היא מותג סופר מיטיב.


טרנד: מיתוג אישי, מנהיגות בעסקים

תחום: Self Help, עבודה סוציאלית

רובינו מכירים אותה מסירטון ה TED המפורסם ״כוחה של הפגיעות״ שהיום כבר נחשב לאחד מסירטוני הטד הנצפים ביותר. ברנה בנתה פרופיל ציבורי מעבר לעשייה האקדמית שלה כפרופסור בתחום העבודה הסוציאלית, קצת כמו שפרופ׳ דן אריאלי עשה, כיום ברנה בראון היא מותג ענק, ספריה נמצאים ברשימת ה best sellers של הניו יורק טיימס יש לה אחלה פודקאסט ולאחרונה אפשר למצוא את הלייב שלה בנטפליקס.

למה מיטיב:

היא כותבת ומדברת על אומץ, פגיעות וחמלה בעבודה ובחיים, בעיני אלו הנושאים שהכי ידברו אותם בעתיד הקרוב, אמפטיה וחמלה הם המפתחות למנהיגות החדשה.


טרנד: אקלים, קיימות סביבתית

תחום: מודעות וwelbeing

תארו לעצמכם, מה היה קורה אם בתי הקברות של העתיד היו בכלל יערות? מאז שהכרתי את האתר הזה המחשבה הזו לא יוצאת לי מהראש. נכון, לעולם המערבי קשה לחשוב שיום אחד לא נהיה פה, אך זו עובדה שלא תשתנה. בחור אמיץ בשם מתיו קוכמן אימץ תחליף אקולוגי, חסכוני ומיטיב לקבורה - להיקבר כדרך הטבע כדי להפוך ברבות השנים לעץ. המיזם הזה ריגש אותי עד דמעות וממש הזכיר לי את אחד הספרים הכי משפיעים שקראתי בחיי - העץ הנדיב.

למה מיטיב:

ארונות קבורה הם שוק כלכלי משגשג בארה״ב, אבל זו תעשייה בזבזנית בצורה מטורפת - ארונות קבורה לעולם לא יתפרקו או יתמחזרו דמיינו מליוני ארונות העשויים מחומרים כימיים שלעולם לא יתמחזרו. אין ספק שמוצר כזה דורש שינוי חשיבתי , אך שימו לב שהמותג מציין גם קבורה של חיות הבית ובכך מדייק ופונה לסוג מסוים של קהל לקוחות אשר איכות הסביבה היא פרמטר חשוב ואף הכרחי.


מיטיבים ישראלים


טרנד: sharing economy

תחום: רשת חברתית

את לא צריכה ללכת בחושך לבד יותר. פשוט תקראי למישהי ללכת איתך.

״המשימה שלנו היא ליצור רשת של קהילות שבאמצעותן נשים יכולות להרגיש בטוחות ובטוחות יותר במהלך חיי היומיום שלהן. קהילות SafeUP שואפות להגביר את תחושת הביטחון של נשים ולמנוע מקרים של הטרדה ותקיפה מינית ופיזית״.

מיזם ישראלי יחסית צעיר שרץ כבר בעולם. מרגש!


טרנד: קיימות, תחליפי פלסטיק חד״פ

תחום: אפס פסולת, מזון משאריות מזון (ריגנטיבי)

הצורך בפיתוח כלים אכילים ו/או מתכלים עולה כבר מספר שנים ובצדק, צריך לשים סוף לכלים חד פעמים. מעיין קסל, היזמת מאחורי גודיש, חיפשה דרך לתרום לאיכות סביבה על ידי יצירת כפיות, כוסות אכילות ובוחשני קפה (הכי מתבקש). התחליפים מיוצרים מסיבי מזון שנותרים כשיירי מזון בתהליכי עיבוד מזון, (סיבי קקאו,שיבולת שועל ותפוח) מינימום ייצור פסולת נוספת במקסימום איכות!

למה מיטיב:

המוצרים עשויים 100 אחוז רכיבים טבעיים. בסוף השימוש, תוכלו לבחור אם לאכול, או להשליך לפח והמוצר יתכלה באופן טבעי לחלוטין.



טרנד: AI, ערים חכמות

תחום: חברתי

הכל התחיל שאדם ביסמוט, היזם מאחורי sightbit, היה עד לטביעה בים המלח. מה שהפחיד אותו יותר היה שהמציל לא ראה זאת וכיאה ליזמים שמוצאים בעיה, הוא החליט לחפש פיתרון.

סייטביט מתמחה בניטור וזיהוי סיכונים בים ובסביבות מים באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית. המערכת מזהה מבעוד מועד מצבים מסכני חיים, מדווחת לגורמי ההצלה דרך מסך שליטה חכם ובו זמנית מתריעה במערכת הכריזה. גורמי הצלה בארץ ובעולם כבר קופצים על המיזם ובשבועיים הקרובים החברה יוצאת לקמפיין השקעת המונים.

אפילו נאס דיילי התלהב.

ועכשיו הם מזמינים אתכם.ן להצטרף להשקעה לאתר fundit

טרנד: אופנה בת קיימא, מדידת אימפקט

תחום: תעשיית אופנה וטקסטיל, סחר הוגן, שרות

אופנה וטקסטיל הם אחד מתחומי התעשייה הכי מזהמים ולא הוגנים שיש כיום בעולם. האירגון אשר מורכב מאנשי אופנה שהיו ב other side של עולם האופנה החליטו לעשות מעשה וולהקים אירגון שיעזור למותגי אופנה להפוך להיות יותר מיטיבים, דרך כלים מדידים וטכנולוגיה חכמה, הם יכולים למדוד את ההשפעה הסביבתית של המוצרים בכל עת, בצורה שקופה, אמינה וקלה.

שירותים כגון בדיקת ההשפעה הסביבתית של שרשרת האספקה, מדידת פחמן והנגשת שקיפות עסקית הם חלק מהשירותים שהם מציעים.

האירגון ממוקם באירופה, אבל חלק מהיזמים הם ישראלים.



אשמח לשמוע

איזה מותגים מיטיבים את.ה מכיר?

והאם המידע הזה עזר לך?


חיבוק מיטיב

הדס


bottom of page