top of page

דמנהור – פלא העולם השמיני, ביקור בקהילה שהיא מותג מיטיב


מעגלי חשיבה לפי צורות גאומטריות. כל פרט חשוב
מעגלי חשיבה לפי צורות גאומטריות. כל פרט מחושב מתמטית

הלוגו הראשון בעולם, הידוע כמותג, התפרסם באיזור 1300 – היה זה הלוגו של בירה Stella Artois. הסיבה לכך טמונה בגושפנקא במשפטית שהצורניות הזו קיבלה - סימן הכר (trademark).


אך שימוש בצורות וסמלים מלווה את האנושות משחר היווצרה. אותם צורות וסימנים הם הפכו ברבות השנים לארכיטיפים. קרל יונג, גדול הפסיכואנליטיקאים של המאה הקודמת, התייחס בכובד ראש לארכיטיפים כסמלים אסוציאטיבים הנמצאים ומשפיעים על החלק הבילתי מודע החבוי בתת מודע הקולקטיבי של האנושות.

בראי המציאות, צר לי לראות איך שימוש בסמלים וארכיטיפים, סטוריטלינג ומיתוג יצרו כל כך הרבה נפרדות בין שבטים, קהילות ומדינות בעולם, (לדוגמא: הסווסטיקה סמל הודי המסמל איזון שהפך ב 1920 לסמל המפלגה הנאצית).

מידי פעם בפעם אני מוצאת קהילות המשתמשות בכוחם של הסמלים הארכיטיפים כדי להטיב עם העולם ולהזכיר לא.נשים דוקא כמה הם בילתי נפרדים.

כזו היא דמנהור אותה ביקרתי בספטמבר האחרון.


פדרצית דמנהור, קהילה שהיא מעבדה אנושית חיה, חוקרת את השילוב בין רוח האדם – אומנות וטכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר שנתקלתי בה, לא סתם המקדש שהם בנו זכה לתואר ״פלא עולם שמיני״. להכיר גוף ממשלתי שהוא קהילה, שהוא מותג (תיירות) שהוא מעבדת מחקר ופיתוח, קצת מבלבל, אך השהיה במקום במשך שבוע שלם, חיברה לי את כל זה בצורה הרמונית ומעוררת השראה.


״לעשות את הבלתי אפשרי - אפשרי״ (פלקו טרסקו 1950 - 2013)

רקע מקדים:

ב 1975 הגיעה חבורה של צעירים, כ 70 במספר, לאיזור פיימונטה באיטליה, ( 35 דקות מהעיר טורינו. החבורה הגיעה בעקבות המורה שלהם, אדם שמח ושופע בשם אומברטו איירדי או פלקו טרסקו כפי שיקרא בהמשך, פאלקו היה חוקר, אמן ופילוסוף אוהב אדם אשר חקר ולמד שפע של טכניקות ריפוי, שמאניזם, חוכמה עתיקה, אמנות וחיי קהילה אשר האמין ששמחת החיים היא כלי להגשמת משאלות.

החזון שלו היה לבנות מקום שיחבר את האנושות, מקדש שיכלול בתוכו את כל הארכיטיפים התרבותיים מראשית האנושות, לא משנה מאיזה תרבות או לאום הם מגיעים, מקום שכל אחד ואחת יוכלו להיזכר במי ומה שהם.ן ולחזור לחיות בשלום עם עצמם ומתוך כך, עם סביבתם.

השם דמנהור, הוא בהשראת העיר דמנהור, שהיתה נחשבת לעיר מקודשת במצרים.

המקום עצמו עתיר פסלים וסממנים מצריים, אך במקדש עצמו תמצאו איורים של דמויות מיתולוגיות וארכיטיפים משחר ההסטוריה ומכל התרבויות. אני למשל, ישר זיהיתי את הסמל מנורת השמן, היונה עם עלה של זית, מגן דוד והשם י.ה.ו.ה מרוקע על אחד מחלונות הויטראז׳ שבמקדש.


50 מטר מתחת לאדמה בעבודה ידנית?

דמנהור היא פדרציה דמוקרטית המורכבת מ 4 "מדינות". לכל אחד יש דגל משלה אך יש להם גם דגל המשלב את כולם, החזון, החוקה והשפה והמטבע זהים. קרדיטו הוא שם המטבע הסחיר. כמו בכל דמוקרטיה, גם בדמנהור, כל אדם ו/או משפחה יכולים להצטרף ולעזוב בכל רגע שירצו, כיום הקהילה מונה 600 איש באיטליה ועוד כ 1000 חברים ברחבי העולם. התפתחות ותקשורת בין-אישית הם הנושא המדובר והחשוב ביותר והכל סובב סביב זה. הדרך היא הכוונה. רואים את זה באמנות שלהם, בטקסים, בטכנולוגיה, בצמחיה, במערכות היחסים.

לא סתם המקום נקרא פלא עולם שמיני, קשה לתפוס שא.נשים בנו במו ידיהם, במשך כמעט עשור, מבנה מתוחכם בעומק 50 מטר ללא מנופים או כלים כבדים, עם רמת יצירתיות, דיוק ופרטים שאפילו האמנים רפאל וליאונרדו דה וינצ׳י היו מתרשמים לטובה.

הנה סירטון המציג טעימה קטנה מהמקום המורכב הזה.



בין אם זה לצפות ביצירות האמנות המטורפות המחושבות והמתוכננות לפרטי פרטים, לטייל ביער המכושף ולשמוע את שירת העצים המתנגנת ברקע כשמחברים אותה למכשיר טכנולוגי שפותח במקום (הסבר בהמשך). המקום מושך אנשי רוח ואמנות, משפחות צעירות, מדענים מתחום המוח והתודעה, אמנים רבים המגיעים להשתלמויות מקצועיות כמו גם אנשים חולים אשר מגיעים לקבל ריפוי בדרך הריפוי הדמנהוארית הייחודית כמו כסא פראנה שנבנה בטכנולוגית תדרים עתידנית.

לא סתם מכנים את המקום הזה – פלא עולם שמיני.


נעים להכיר - Conscious Tech

חקר התודעה תמיד נע בעולמות הפסאודו - מדע. עם זאת אפקט הפלסיבו מוכיח כי עצם הידיעה כי הטיפול ניתן, משפיעה על החוויה של החולה. אני נוטה להסכים עם התיאוריה שמה שאת.ה מאמין.ה בו - הוא אמיתי לך.

בהמשך לכסא הפראנה שמחזק את אנרגיית החיות של הגוף, יש מוצר נוסף שאפשר לרכוש במקום הנקרא במבוק. במבוק (BAMBOO) הוא מכשיר ייחודי שניתן לחבר ישירות לצמח, הצמח קולט את האותות האלקטרומגנטיים שלו ומתרגם אותן להרמוניות מוזיקליות.

רוצים לשמוע איך זה עובד? מוזמנים לאתר


אז למה זה מותג?

ישנם מספר פרמטרים הנדרשים, בשלבים שונים, כדי לשעסק יהפוך למותג לאורך זמן.

שלב ראשון - חזון, מטרות, ערכים והוכחת התכנות.

שלב שני - מיגנוט קהלים, יצירת נרטיב, שפה זהות וקול ייחודיים, ביסוס תרבות מותג.

שלב שלישי- ביסוס חווית המותג, כשמדברים מתוך חוויה ומסבירים מי את.ה/מה עושה ומדוע זה חשוב (המוצר/שירות/קונספט) מבלי להיות במקום לתקן או להסביר.

שלב רביעי - שיכפול. יש 600 חברים בדמנהור ועוד כ 1000 ברחבי העולם.


שמם הולך לפניהם כתרבות מסתורית, מה שמראש הופך את הנרטיב שלהם לסיפור מותג הממגנט עולים לרגל ממקומות שונים. מעבר לכך, תרבות שמשלבת בין ידע עתיק לחדשנות טכנולוגית עתידנית. תרבות שמשתמשת בארכיטיפים, טקסים ולבוש המזוהה איתה, ובעיקר, קהילה שעובדת במאמץ רב, לעמוד מאחורי החזון שלה עם מטרה פשוטה אחת: לעורר בכל אדם ואדם את החיבור ללב ולהתעוררות אישית.

הלוגו של פדרצית דמנהור

אבל זה כת, לא?

המילה הראשונה שעולה כשאני מתחילה לדבר על דמנהור היא – "כת" הרי הם הולכים בעקבות מנהיג שהוא מורה רוחני, יש טקסים, הם מאמינים בסמלים ומדברים על תיאוריות פסאודומדעיות, יש להם שפה, מטבע וחוקה משלהם...קצת מלחיץ לא?

בפודקאסט השבוע אירחתי את אנוה רצון , כמומחית לפיתוח קהילות, העלאתי בפניה את השאלה הזו בדיוק, מה ההבדל בין קהילה שהיא כת לקהילה שהיא לא כת?

לאנוה היתה תשובה מאד טובה לגבי זה - אבל אם אסכם זאת בשתי מילים אגיד - רצון חופשי.


הדמנהורים מקדמים רצון חופשי ורוצים שתתחילו לחלום ותיזכרו במציאות אחרת, כזו שתזכיר לכם שהאנושות יכולה להיות, על אף השוני מאדם לאדם ותרבות עם תרבות, מחוברת. להיות שם זה לחוות מסע אחורה וקדימה בזמן בכל רגע נתון.

דמנהור היא דוגמא לאיך קהילה יכולה להיות המותג ולא ההפך כמו שלרוב קורה.

מעבר לכך, ממליצים הדמנהאורים:

נסו להתנהל עם פחות לחץ ויותר JOY.

למדו לחוש חמלה לאחר.ת

והבינו שכל פגיעה באנושיות אחרת = היא תכלס, גול עצמי.


פה לכל שאלה

הדס


bottom of page